Vine a la Mostra Hortícola 2013

Convocatòria de la Mostra Hortícola de Fígols 2013, organitzada per Muntanyes de Vida coincidint amb la Festa Major.

Aquesta entrada no és un article, sinó la convocatòria d’un cartell que vaig publicar al blog La Contenta el 19 d’agost del 2013, convidant a participar i assistir a la Mostra Hortícola de Fígols d’aquell any.

Participa a la Mostra Hortícola de Fígols!

Un any més, arriba la Mostra Hortícola de Fígols, coincidint amb la Festa Major del poble. Us convidem a participar-hi presentant, de la manera més ben cuidada possible, fruites, verdures, llegums, tubèrculs, llavors i conserves del vostre hort.

La convocatòria és oberta a tothom que hi vulgui portar productes: no cal ser un expert de l’hort, només tenir ganes de compartir el que hi heu fet créixer. La millor presentació rebrà un premi, i la segona i la tercera, un regal.

* Cartell publicat originalment al blog La Contenta el 19 d’agost del 2013. Pots veure la continuïtat de l’activitat al vídeo VIII Mostra Hortícola de Fígols 2014, de Muntanyes de Vida.

Una iniciativa de Muntanyes de Vida

La Mostra la organitza l’associació Muntanyes de Vida des del 2007, i s’ha anat consolidant com una cita fixa de la Festa Major de Fígols, al municipi de Fígols i Alinyà, a l’Alt Urgell. Any rere any, la mostra ha estat una manera senzilla de posar en valor els productes de l’hort local i la feina de qui els conrea.

Deu anys de mostra, i el relleu que va faltar

La Mostra Hortícola de Fígols es va celebrar durant deu anys. Finalment es va deixar de fer en no trobar-se un relleu generacional de voluntaris que la volgués mantenir. Una iniciativa senzilla i arrelada al territori que, com passa sovint amb aquest tipus d’activitats comunitàries, va dependre en última instància de l’energia i el compromís d’un grup de persones que, amb els anys, no van poder ser substituïdes.


Sobre l’autor

Delfí Roca és comunicador, articulista i analista, columnista a Foc i Lloc i La Tribuna del Diari d’Andorra, i autor del blog delfiroca.com. Compromès amb la governança de les zones de muntanya, ha estat membre del comitè directiu del Mountain Forum, vicepresident de l’European Mountain Forum i president de l’associació Muntanyes de Vida. Des del Pirineu, escriu sobre medi ambient, política i actualitat amb una mirada independent i compromesa amb el territori.

Vols seguir el debat sobre territori i vida rural al Pirineu? Subscriu-te al blog delfiroca.com i rep directament al correu les properes tribunes i columnes. En català, sense filtres i des del terrer.

T’ha agradat l’article? Fes-li la vida fàcil als teus amics:

Subscriu-te a La Contenta

Rep al teu correu les reflexions més recents sobre actualitat, política i societat.

No enviem correu brossa. Només idees que val la pena llegir.
Consulta la nostra política de privacitat si vols saber-ne més.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt